lördag 26 maj 2012

Vad är det för dag?

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Mallans födelsedag.

Hurra! Hurra! Huraaaa!!


Min lilla syster blir ett år äldre. Tyvärr har jag inga bilder inscannade från när vi var små men hon är lika söt nu som då.
När Malin väntades blev jag lovad att hon var en kille, alltså skulle jag få en bror. Jag bestämde snabbt att han skulle heta Brasse, efter min idol. Det hördes inga protester mot det så jag var glad och förväntansfull.
Döm om min förvåning när det visade sig att det kom en flicka! Jag var förkrossad. Jag övergav aldrig drömmen om mitt syskons namn. Det kunde ju ändå vara Brasse! Fram till dopdagen fanns hoppet, men nej, prästen sa Malin.
Och där fick sig syskonkärleken en rejäl törn.

Min syster fick ingen lätt start eftersom jag var totalt ointresserad av henne och det hade kunnat lösts genom ett enkelt namnbyte. Dumt! Nu har jag kommit över det och är glad att min syster inte heter Brasse och hon inte blev en kille.
Hon blev ju en fin syster tillslut!

Nu har hon dessutom en fin liten kille själv och jag la mig aldrig i namnvalet där...
Min fina syster betyder allt för mig och jag älskar henne! Hon är den vackraste jag vet!


Grattis Malin!


I går åkte vi till Östhammar för att fira hennes födelsedag med grillmiddag. Där var mor och G också.


Göran och Ludde tittar på flygplan. Flygplan är poppis, likaså helikopter men det är maskin, skopa och sand som är favoriten nu. För Ludde alltså;)




Fina bordet med allt gott. Tzatziki, vitlöksbröd, grillat, medelhavsgratäng, bea, klyftisar och sallad!

Till efterrätt blev det mammas rabarberpaj med glass och vaniljsås. Men inte för mig:)

Syster fick en fin ljuslykta som vi hittade i Härnösand. Men den glömde jag fota. Hon fick också en söt sommarbukett med rosor som jag inte heller fotade....

Jag firade fina mamma på mors dag med en vacker pionbukett.
Hoppas den håller i bilen hem till Falun. Kram mor!



Ludde äter citron. Mums, vad surt. Konstigt att han gillar det! Rabarber gillade han verkligen inte och grimaserade länge. Sötnosen!

Tack för en fin kväll syster yster. Puss!!




Inga kommentarer: